Sunday, March 7

lawatan smbil belajar ke kuala lumpur ..

pd waktu ini...aku tau kwn2 selawatan aku telah pon mmbutakan diri...lg2 en jasni....hahahah....sbb die yg bwk kete cmpur kefobian lipas....hahahahah



pd hari yg indah ini....sbtu...6hb march....



aku, jasni, nabila dan delila...wawa xde...sbb die terpkse mengorbankan diri utk raye korban akan dtg....eh...slh2....sbb mak die ade...heheheheh



kami berempat telah pon memulakan lawatan kami...sbb kitorg stress ngan asemen....


syarat2 perjalanan kami adalah seperti berikut:
  1. tempat2 yg dilawat harus ade perancgn awal..kami telah pon mengesearch pd mlm sebelum nye....heheheeh
  2. syarat paling penting...tmpt2 adelah free...tanpe bayaran...hahahahah(smua org sengkek)...
  3. smua tmpt hendaklah mengandungi nilai2 sejarah yg padat....hehehehh



aku dgn semgt nye telah pon menulis segala info2 berkenaan...dan ia telahpon di gelakkn oleh mereka smua...slh kah aku????


bermula la perjalanan kami smua di pg2 yg mendung dan hujan.....huhuhu...best...leh tdo semula dlm kete.....


jasni ckp....mula2 kite g tugu negara la...itu yg aku nnt2 kan....giler semgt aku..hahahaha...aku pon xtau la kenpe leh aku ni tibe2 teringin nk g tugu negara.....sgt menarik...


dan smpai la kami smua ke tugu negara..elok2 mendung...dtg la panas terik...kaw2 terik....mcm ape jer....tp xpe...dah niat....akhirnye aku dpt g tgk tugu negara itu....sgt berpuas hati....hehehehhe

itu die...heheheh...dpt pegang jugak aku kpd tugu negara......jgn jeles ye..huhuhu





dr pndgn dkt...heheehhe

selepas menjelajah satu kwsn tugu...kami telah pon menruskn perjlnn ke muzium negara...jasni nk belanje tu....huhuhuhu


masuk2 parking, kami nmpk muzium org asli...tgk dulu..free ke x....oleh2 sbb free...so kitorg masuk jer la.....

byk sgt info2 pasal org asli...nab sgt tertarik pd2 patung2 dan ukiran2 yg ade....



lihatlah muka nye yg berbahgia bersame org asli yg x asli...sbb tu hanyalah patung...hehhhehehe

ntah la.....nabila mmg semgt...selepas itu...kami pergi ke sebelah nye...muzium khas utk menunjukkn asal usul melayu asli.....




asal sempat jer dorg ni...konon2 jer...hahahaah


antara yg sempat.....pelamin masyarakat ape ek...lupe dah...hehhehe


selepas itu..kami straight jer....terus ke muzium negara...wah...


best jugak tmpt ni...2 rggt jer...sila la dtg...huhuhu

pintu masuk muzium negara....tgk luar je mcm tu...skali masuk..best....ade 4 section....



tepi muzium...lukisan yg unik pd pndgn kite...hehehehe


replika org zaman batu dahulu...nme specific die mmg aku kurg tahu...huhuhuhu..lupe dah....


brg2 perhiasan dr manik2...org zaman kurun ke brape ntah ni yg mmbuat manik sebenrnye....huhuhu.unik2...


loceng zaman logam...cntik kalau dr dkt....


ini adelah mate wang dulu2 kala...unik...jasni ckp..mcm mne nk masukkn dlm wallet???hahahhaha...btol jugak....


takkan melayu hilang di dunia!!!!!!

selepas itu...kami meneruskn perjlnn kami semula ke destinasi seterusnye..iaitu mkn tghr....hahahaha...susah nye nk cr warung di kl...alih2..kdai minang la kitorg msuk...asal boleh la...smua kelaparan....


selepas mkn...kami meneruskn perjlnn ke taman tasik perdana utk mncr taman rusa yg wajib konon2 nye...hehehehe...ntah pape jer..asal boleh...kekkeekke...jumpe gak rusa....lame ooo nk cr....igtkn mg kitorg x dpt tgk....mmg rezeki kitorg la...dpt gak melihat rusa....huhuhuhu...kancil pon ade...kecik jer...comel....


itu dia rusa yg di cr2...byk giler..heheeeh...busuk lak tu.....

selepas itu...kami pon berjln semula ke kete yg terletak jauh nun di sane....smbil menikmati udara2 yg segar...huhuhu....ok la...seronok jugak...hepi...hehehehhe


dan sebelum bergerak ke destnasi seterusnye...kami telah pon berhenti di kwsn taman kanak2...dan ini yg terjd......


nabila nk try bnde tu...huhuhu..last2..aku pon naik skali....heheheheh..taman tasik perdana yg full dgn memori...ehehe..sntiase di igtn....

then...kami meneruskn perjlnn ke taman titiwangsa pulak..lepak2 di ptg hari...bosan2...skali solat asar....lps satu round tasik....kitorg lepak kt tgh2 tu...smbil tggu mgrb......


pemndgn indah dr tasik titiwangsa....


senja yg permai...hopefully.....


and the last destination is taman bukit permai....mula2 kitorg nk lepak suria dulu...tp sbb ujan...kitorg teruskn ke bukit permai....

dan di sini..ade kejadian menyayat hati...sgguh tragis kejadian ini...heheheh...di mne...aku, nabila, dan jasni...telah pon di kerje kan oleh bala2 tentera lipas yg sgt geli...yaaaa...geli giler....nabila lg la...kaku terus...hish2....

klaka2....huhuhu



dan ini adelah pemndgn di last destination kitorg....


byk sgguh pengalaman hari ni..dan kitorg smua menghadapi nye dgn keceriaan yg maximum...hahahhaha...kalau ade wawa...mesti lg ok...hehehehhe


dgn perjlnn kami sehari suntuk ini.....aku harap ...aku telah pon menurunkn berat bdn....kerana ... aku sudah gemuk...dan perjlnn kami di temani oleh panas yg terik....si jasni pon asik meneguk air jer...hahahahaha

No comments:

Post a Comment