Friday, April 29

dr nabila kpd aku dan smua!!!

kelebihan ayat kursi~


Ayat ini diturunkan setelah Hijrah.Semasa penurunannya, ianya diiringi oleh beribu-ribu malaikat kerana kebesaran dan kemuliannya. Syaitan dan Iblis juga gempar kerana adanya satu perintang dlm perjuangan mereka. Rasulullah s.a.w. dengan segera memerintahkan Zaid Tsabit menulis dan menyebarkannya.

1) Sesiapa yang membaca ayat Kursi dengan khusyuk setiap kali selepas sembahyang fardhu,setiap pagi dan petang,setiap kali keluar masuk rumah atau hendak musafir,Insyaallah akan terpeliharalah dirinya dari godaan syaitan,kejahatan manusia,binatang buas yang akan memudaratkan dirinya bahkan keluarga,anak-anak,harta bendanya juga akan terpelihara dengan izin Allah s.w.t.

2) Mengikut keterangan dari kitab “Asraarul Mufidah”, sesiapa yang mengamalkan membacanya setiap hari sebanyak 18 kali, maka akan dibukakan dadanya dgn berbagai hikmah,dimurahkan rezekinya,dinaikkan darjatnya dan diberikannya pengaruh sehingga semua orang akan menghormatinya serta terpelihara ia dari segala bencana dengan izin Allah.

3) Syeikh Abu Abbas ada menerangkan,sesiapa yang membacanya sebanyak 50 kali lalu ditiupkannya pada air hujan kemudian diminumnya,Insyaallah Allah akan memncerdaskan akal fikirannya serta memudahkannya menerima ilmu pengetahuan.

4) Rasullullah s.a.w bersabda bermaksud:”Sesiapa pulang kerumahnya serta membaca ayat Kursi,Allah hilangkan segala kefakiran didepan matanya”.

5) Sabda Baginda lagi:”Umatku yang membaca ayat Kursi 12 kali pada pagi Jumaat,kemudian berwuduk dan sembahyang sunat dua rakaat,Allah memeliharanya drp kejahatan syaitan dan kejahatan pembesar”.

6) Orang yang selalu membaca ayat Kursi dicintai Allah dan dipelihara Allah sebagaimana DIA memelihara Nabi Muhammad.

7) Mereka yang beramal dengan ayat Kursi akan mendapat pertolongan serta perlindungan Allah daripada gangguan dan hasutan syaitan.

8) Pengamal ayat Kursi juga, dengan izin Allah,akan terhindar daripada pencerobohan pencuri. Ayat Kursi menjadi benteng yang kuat menyekat pencuri daripada memasuki rumah.
9) Mengamalkan ayat Kursi juga akan memberikan keselamatan ketika dalam perjalanan.

10) Ayat Kursi yang dibaca dengan khusyuk,Insyaallah,akan menyebabkan syaitan dan jin terbakar.

11) Jika anda berpindah kerumah baru maka pada malam pertama anda menduduki rumah itu,eloklah anda membaca ayat Kuris 100 kali,insyaallah,mudah-mudahan anda sekeluarga terhindar dari gangguan lahir dan batin.

12) Barang siapa yang membaca ayat Kursi apabila berbaring ditempat tidurnya,Allah akan mewakilkan 2 malaikat memeliharanya hingga subuh.

13) Barang siapa yang membaca ayat Kursi diakhir setiap sembahyang fardhu,ia akan berada dlm lindungan Allah hingga sembahyang yang lain.

14) Barang siapa yang membaca ayat Kursi diakhir setiap sembahyang, tidak menegah akan dia daripada masuk syurga kecuali maut,dan barang siapa membacanya ketika hendak tidur,Allah akan memelihara akan dia keatas rumahnya,rumah jirannya dan ahli rumah-rumah disekitarnya.

15)Barang siapa yang membaca ayat Kursi diakhir tiap-tiap sembahyang Fardhu,Allah akan menganugerahkan dia hati-hati orang yang bersyukur perbuatan2 orang yang benar,pahala nabi2 juga Allah akan melimpahkan padanya rahmat.

16) Barang siapa yang membaca ayat Kursi sebelum keluar rumahnya,maka Allah mengutuskan 70,000 Malaikat kepadanya,mereka semua memohon keampunan dan mendoakan baginya.

17) Barang siapa yang membaca ayat Kursi diakhir sembahyang , Allah azza wajalla akan mengemdalikan pengambilan rohnya dan ia adalah seperti orang yang berperang bersama nabi Allah sehingga mati syahid.

18) Barang siapa yang membaca ayat al-Kursi ketika kesempitam,nescaya Allah berkenan memberi pertolongan kepadanya.




selamat amalkan ya!!!!heheheh

debar2 berkurangan..

hehehee


semgt utk pergi exam last paper ini makin bertmbh2!!!
mengapa???



die telah mmberi ku semgt baru...
"awk jwb exam elok2 tau!!!!!"



baiklah awk!heheheh



jwb exam nnt sure la dgn keadaan kesenyuman kekambingan...
wahahahhahaha



nice!!!!^^

Wednesday, April 27

berdebar2...

wah!!!


berdebar2 plak skrg??
ape citer nih!!!

meh habaq ckit mai!!!!

hehehehe



xde bnde pon...

cume debar2 nk abiskan exam ni jer..

satu paper dah lepas..insyaAllah pass..
(dah wat yg terbaik!!!!)


lagi satu paper ni ha...
adeh!!!

mls nk study tu mmg biase la kan..normal bg seorg student...
heheheheh




nnt la bru study..
smgt nk kemas brg2 lagi over dr semgt nk study..


mcm mne tu???
hahahahah



jgn kau ucapkan selamat tinggal!!!!
oh kwn2...akan ku rindui anda smua!!!

Sunday, April 24

utk smua!

LUASNYA NERAKA


YA ALLAH YA RAHMAN YA RAHIM, lindunglilah dan peliharakanlah kami, kedua ibubapa kami, isteri/suami kami, anak-anak kami, kaum keluarga kami & semua orang Islam dari azab seksa api nerakaMu YA ALLAH.

Sesungguhnya kami tidak layak untuk menduduki syurgaMu YA ALLAH, namun tidak pula kami sanggup untuk ke nerakaMu YA ALLAH.

Ampunilah dosa-dosa kami, terimalah taubat kami dan terimalah segala ibadah dan amalan kami dengan RAHMATMU YA ALLAH......AMIN. ....


.: Luasnya Neraka :.

Yazid Arraqqasyi dari Anas bin Malik ra. berkata: Jibrail datang kepada Nabi saw pada waktu yg ia tidak biasa datang dalam keadaan berubah mukanya,

maka ditanya oleh nabi s.a.w.: 'Mengapa aku melihat kau berubah muka?'

Jawabnya: 'Ya Muhammad, aku datang kepadamu di saat Allah menyuruh supaya dikobarkan penyalaan api neraka, maka tidak layak bagi orang yg mengetahui bahawa neraka Jahannam itu benar, dan siksa kubur itu benar, dan siksa Allah itu terbesar untuk bersuka-suka sebelum ia merasa
aman dari padanya.'

Lalu nabi s.a.w. bersabda: 'Ya Jibrail, jelaskan padaku sifat
Jahannam.'

Jawabnya: 'Ya. Ketika Allah menjadikan Jahannam, maka dinyalakan selama seribu tahun, sehingga merah, kemudian dilanjutkan seribu tahun sehingga putih, kemudian seribu tahun sehingga hitam, maka ia hitam gelap, tidak pernah padam nyala dan baranya. Demi Allah yg mengutus engkau dengan hak, andaikan terbuka sebesar lubang jarum nescaya akan dapat membakar penduduk dunia semuanya kerana panasnya.

Demi Allah yg mengutus engkau dengan hak, andaikan satu baju ahli neraka itu digantung di antara langit dan bumi nescaya akan mati penduduk bumi kerana panas dan basinya.

Demi Allah yg mengutus engkau dengan hak, andaikan satu pergelangan dari rantai yg disebut dalam Al-Quran itu diletakkan di atas bukit, nescaya akan cair sampai ke bawah
bumi yg ke tujuh.

Demi Allah yg mengutus engkau dengan hak, andaikan seorang di hujung barat tersiksa, nescaya akan terbakar orang-orang yang di hujung timur kerana sangat panasnya, Jahannam itu sangat dalam dan perhiasannya besi dan minumannya air panas campur nanah dan pakaiannya potongan-potongan api.

Api neraka itu ada tujuh pintu, tiap-tiap pintu ada bahagiannya yang tertentu dari orang laki-laki dan perempuan.'

Nabi s.a.w. bertanya: 'Apakah pintu-pintunya bagaikan pintu-pintu rumah kami?'

Jawabnya: 'Tidak, tetapi selalu terbuka, setengahnya di
bawah dari lainnya, dari pintu ke pintu jarak perjalanan 70,000 tahun, tiap pintu lebih panas dari yang lain 70 kali ganda.' (nota kefahaman: iaitu yg lebih bawah lebih panas)

Tanya Rasulullah s.a.w.: 'Siapakah penduduk masing-masing pintu?'
Jawab Jibrail:
'Pintu yg terbawah untuk orang-orang munafik, dan orang-orang yg kafir setelah diturunkan hidangan mukjizat nabi Isa a.s. serta keluarga Fir'aun sedang namanya Al-Hawiyah.
Pintu kedua tempat orang-orang musyrikin bernama Jahim,

Pintu ketiga tempat orang shobi'in bernama Saqar.

Pintu ke empat tempat Iblis dan pengikutnya dari kaum majusi bernama Ladha,

Pintu kelima orang yahudi bernama Huthomah.

Pintu ke enam tempat orang nasara bernama Sa'eir.'

Kemudian Jibrail diam segan pada Rasulullah s.a.w. sehingga ditanya: 'Mengapa tidak kau terangkan penduduk pintu ke tujuh?'

Jawabnya: 'Di dalamnya orang-orang yg berdosa besar dari ummatmu yg sampai mati belum sempat bertaubat.'


Maka nabi s.a.w. jatuh pingsan ketika mendengar keterangan itu, sehingga Jibrail meletakkan kepala nabi s.a.w. di pangkuannya sehingga sedar kembali dan

sesudah sadar nabi saw bersabda: 'Ya Jibrail, sungguh besar kerisauanku dan sangat sedihku, apakah ada seorang dari ummat ku yang akan masuk ke dalam neraka?'

Jawabnya: 'Ya, iaitu orang yg berdosa besar dari ummatmu.'

Kemudian nabi s.a.w. menangis, Jibrail juga menangis, kemudian nabi s.a.w. masuk ke dalam rumahnya dan tidak keluar kecuali untuk sembahyang kemudian kembali dan tidak berbicara dengan orang dan bila sembahyang
selalu menangis dan minta kepada Allah.(dipetik dari kitab 'Peringatan Bagi Yg Lalai')

Dari Hadith Qudsi: Bagaimana kamu masih boleh melakukan maksiat sedangkan kamu tak dapat bertahan dengan panasnya terik matahari Ku.

Tahukah kamu bahawa neraka jahanamKu itu:

1. Neraka Jahanam itu mempunyai 7 tingkat

2. Setiap tingkat mempunyai 70,000 daerah

3. Setiap daerah mempunyai 70,000 kampung

4. Setiap kampung mempunyai 70,000 rumah

5. Setiap rumah mempunyai 70,000 bilik

6. Setiap bilik mempunyai 70,000 kotak

7. Setiap kotak mempunyai 70,000 batang pokok zarqum

8. Di bawah setiap pokok zarqum mempunyai 70,000 ekor
ular

9. Di dalam mulut setiap ular yang panjang 70 hasta
mengandungi lautan racun yang hitam pekat.

10. Juga di bawah setiap pokok zarqum mempunyai
70,000 rantai

11. Setiap rantai diseret oleh 70,000 malaikat


Mudah-mudahan ini dapat menimbulkan keinsafan kepada kita semua.....Wallahua' lam.


Al-Quran Surah Al- Baqarah Ayat 159

Sesungguhnya orang-orang yang menyembunyikan apa yang telah Kami turunkan dari keterangan-keterang an dan petunjuk hidayat, sesudah Kami terangkannya kepada manusia di dalam Kitab Suci, mereka itu dilaknat oleh Allah dan dilaknat oleh sekalian makhluk.


Dari Abdullah bin 'Amr R.A,


Rasulullah S.A.W bersabda:' Sampaikanlah pesanku biarpun satu ayat..


SEPULUH ORANG YANG MAYATNYA TIDAK BUSUK DAN TIDAK REPUT DI HARI QIAMAT KELAK!!!

Disebutkan di dalam satu riwayat, bahawasanya apabila para makhluk dibangkitkan dari kubur, mereka semuanya berdiri tegak di kubur masing-masing selama 44 tahun UMUR AKHIRAT dalam keadaan TIDAK MAKAN dan TIDAK MINUM, TIDAK DUDUK dan TIDAKBERCAKAP.

Bertanya orang kepada Rasulullah saw : 'Bagaimana kita dapat mengenali ORANG-ORANG MUKMIN kelak di hari qiamat?'

Maka jawabnya Rasulullah saw 'Umatku dikenali kerana WAJAH mereka putih disebabkan oleh WUDHU'.' Bila qiamat datang maka malaikat datang ke kubur orang mukmin sambil membersihkan debu di badan mereka KECUALI pada tempat sujud. Bekas SUJUD tidak dihilangkan.

Maka memanggillah dari zat yang memanggil. Bukanlah debu 'itu dari debu kubur mereka, akan tetapi debu itu ialah debu KEIMANAN' mereka. Oleh itu tinggallah debu itu sehingga mereka melalui titian' Siratul Mustaqim dan memasuki Alam SYURGA, sehingga setiap orang melihat para mukmin itu mengetahui bahawa mereka adalah pelayan Ku dan hamba-hamba Ku.

Disebutkan oleh hadith Rasulullah saw bahawa sepuluh orang yang mayatnya TIDAK BUSUK dan TIDAK REPUT dan akan bangkit dalam tubuh asal diwaktu mati :-
1. Para Nabi
2 Para Ahli Jihad
3. Para Alim Ulama
4. Para Syuhada
5. Para Penghafal Al Quran
6. Imam atau Pemimpin yang Adil
7. Tukang Azan
8. Wanita yang mati kelahiran/beranak
9. Orang mati dibunuh atau dianiaya
10. Orang yang mati di siang hari atau di malam Jumaat jika mereka
itu dari kalangan orang yang beriman.

Didalam satu riwayat yang lain dari Jabir bin Abdullah ra sabda Rasulullah saw: Apabila datang hari QIAMAT dan orang-orang yang berada di dalam kubur dibangkitkan maka Allah swt memberi wahyu kepada Malaikat Ridhwan:
' Wahai Ridhwan, sesungguhnya Aku telah mengeluarkan hamba-hamba Ku berpuasa ( Ahli Puasa ) dari kubur mereka di dalam keadaan letih dan dahaga. Maka ambillah dan berikan mereka segala makanan yang digoreng dan buah-buahan SYURGA. '

Maka Malaikat Ridhwan menyeru, wahai sekelian kawan-kawan dan semua anak-anak yang belum baligh, lalu mereka semua datang dengan membawa dulang dari nur dan berhimpun dekat Malaikat Ridhwan bersama dulang yang penuh dengan buahan dan minuman yang lazat dari syurga dengan sangat banyak melebihi daun-daun kayu di bumi.

Jika Malaikat Ridhwan berjumpa mukmin maka dia memberi makanan itu kepada mereka sambil mengucap sebagaimana yang difirman oleh Allah swt di dalam Surah Al-Haqqah bermaksud :
'Makan dan minumlah dengan sedap disebabkan AMAL yang telah kamu kerjakan pada HARI yang telah LALU itu.

tatapan umum!!

DOSA YANG LEBIH BESAR DARI BERZINA



Pada suatu senja yang lengang, terlihat seorang wanita berjalan terhuyung-hayang. Pakaiannya yang serba hitam menandakan bahawa ia berada dalam dukacita yang mencekam.



Tudung kepalanya menangkup rapat hampir seluruh wajahnya tanpa hias muka atau perhiasan menempel di tubuhnya. Kulit yang bersih, badan yang ramping dan roman mukanya yang ayu, tidak dapat menghapus kesan kepedihan yang telah meroyak hidupnya.

Ia melangkah terseret-seret mendekati kediaman rumah Nabi Musa a.s. Diketuknya pintu perlahan-lahan sambil mengucapkan salam. Maka terdengarlah ucapan dari dalam "Silakan masuk". Perempuan cantik itu lalu berjalan masuk sambil kepalanya terus menunduk. Air matanya berderai tatkala ia berkata, "Wahai Nabi Allah. Tolonglah saya. Doakan saya agar Tuhan berkenan mengampuni dosa keji saya." "Apakah dosamu wahai wanita ayu?" Tanya Nabi Musa a.s. terkejut. "Saya takut mengatakannya." Jawab wanita cantik. "Katakanlah jangan ragu-ragu!" Desak Nabi Musa.



Maka perempuan itupun secara ketakutan bercerita, "Saya... telah berzina". Kepala Nabi Musa terangkat, hatinya tersentak. Perempuan itu meneruskan, "Dari perzinaan itu saya pun...lantas hamil. Setelah anak itu lahir, langsung saya... cekik lehernya sampai... mati," ucap wanita itu seraya menangis sejadi-jadinya. Mata Nabi Musa pun berapi-api. Dengan muka berang ia mengherdik, "Perempuan celaka, pergi kamu dari sini! Agar siksa Allah tidak jatuh ke dalam rumahku kerana perbuatanmu. Pergi!"... teriak Nabi Musa sambil memalingkan muka kerana jijik.

Perempuan berwajah ayu dengan hati bagaikan kaca membentur batu hancur luluh segera bangkit dan melangkah surut. Dia menangis terangguk-angguk dan keluar dari dalam rumah Nabi Musa. Ratap tangisnya amat memilukan. Ia tak tahu harus ke mana lagi hendak mengadu. Bahkan dia tak tahu ke manakah kakinya untuk melangkah. Bila seorang Nabi saja sudah menolaknya, bagaimana pula manusia lain bakal menerimanya? Terbayang olehnya betapa besar dosanya, betapa jahat perbuatannya.



Sepeninggalannya, Malaikat Jibril turun mendatangi Nabi Musa. Sang Ruhul Amin Jibril lalu bertanya, "Mengapa engkau menolak seorang wanita yang hendak bertaubat dari dosanya? Tidakkah engkau tahu dosa yang lebih besar daripadanya?" Nabi Musa terperanjat. "Dosa apakah yang lebih besar dari kekejian wanita penzina dan pembunuh itu?" Maka Nabi Musa dengan penuh rasa ingin tahu bertanya kepada Jibril. "Betulkah ada dosa yang lebih besar daripada perempuan yang hina itu?" "Ada!" jawab Jibril dengan tegas. "Dosa apakah itu?" tanya Musa yang kian keliru. "Orang yang meninggalkan solat dengan sengaja dan tanpa menyesal. Orang itu dosanya lebih besar daripada seribu kali berzina".



Mendengar penjelasan ini Nabi Musa kemudian memanggil wanita tadi untuk menghadap kembali kepadanya. Ia mengangkat tangan dengan khusyuk untuk memohonkan keampunan kepada Allah untuk perempuan tersebut. Nabi Musa menyedari, orang yang meninggalkan sembahyang dengan sengaja dan tanpa penyesalan adalah sama saja seperti berpendapat bahawa sembahyang itu tidak wajib dan tidak perlu atas dirinya. Bererti ia seakan-akan menganggap remeh perintah Tuhan, bahkan seolah-olah menganggap Tuhan tidak punya hak untuk mengatur dan memerintah hamba-Nya. Sedangkan orang yang bertaubat dan menyesali dosanya dengan sungguh-sungguh bererti masih mempunyai iman di dadanya dan yakin bahawa Allah itu ada, di jalan ketaatan kepada-Nya. Itulah sebabnya Tuhan pasti mahu menerima kedatangannya.



Dalam hadis Nabi SAW disebutkan : Orang yang meninggalkan solat lebih besar dosanya dibandingkan dengan orang yang membakar 70 buah Al-Quran, membunuh 70 nabi dan bersetubuh dengan ibunya di dalam Kaabah. Dalam hadis yang lain disebutkan bahawa orang yang meninggalkan solat sehingga terlewat waktu, kemudian ia mengqadanya, maka ia akan disiksa dalam neraka selama satu huqub. Satu huqub adalah lapan puluh tahun. Satu tahun terdiri dari 360 hari, sedangkan satu hari di akhirat perbandingannya adalah seribu tahun di dunia.



Demikianlah kisah Nabi Musa dan wanita penzina dan dua hadis Nabi, mudah-mudahan menjadi pengajaran bagi kita dan timbul niat untuk melaksanakan kewajiban solat dengan istiqomah (berterusan).

yg terakhir kali..

bunyi tajuk dah mcm lag marsha dah..


tp bukan pasal marsha aku nk citer ni...

tp nk citer pasal the last class kami aritu..


last kelas plak kena wat presentation...
xpela...mmg utk 5% pnye mark..
kalau x present kena plak tolak 5%...
rugi2...

heheheheh






asal sempat jer!!!!hahahah..cun x???

group aku the first group...
menggeletar satu badan nk kedpn...
mula2 plak aku yg ckp....
peh!!!!

mmg menggigil la suara..
dah lame ckit baru aku ok!!!
hahahahah..



baizura mmg hebat~



dan alhamdulillah..
segala nye selesai...
walaupon kena kritik ngan sir..
hehehehe

utk kebaikan jugak kan...
yup2!!!!!


seronok dpt budak2 kelas yg sporting!!!
lagi2 ade geng2 batch ecah..
happening..




lepas present..
ade plak sesi mengambil gmbr sekelas..
wat kenangan..
pasni xtahu la jumpe kt mne2...

tepi jln ke...
kt majlis kawin sape2 ke..
hahahahhaha









pastu aku se geng plak cr port nk ngamik2 gmbr...
mazidah je xde...
sbb die nk cpt..nk amik kete...




sepatutnye ade jasni gak...
kang aku letak kt cni..
die mrh plak...
biar la berada dlm simpanan aku ye!!!!




hope kite akan jumpe lagi ye kwn2...

lupe nk letak tajuk!!!!

di ptg yg kesunyian ini...

tanpe di temani oleh bf yg hilang ntah kemne...
kwn2 yg ntah ape mereka lakukan..
mama abah yg ade kt umah sane...adik2 pon..
dak2 umah pon dua2 xde...


aku hanya di temani kuih jemput2 yg aku wat sndr..
bersama nyamuk2 yg suke gigit kaki aku di saat aku mengadap laptop klasik ini...




oh sedih nye.

dan aku pulak mncr mood2 sedih...
dgr la lagu ini....






sedih2...
chorus die mmg terbaik la!!!!heheheh


Bawalah pergi cintaku
Pada ke mana pun kau mau
Jadikan temanmu
Temanmu paling kau cinta
Di sini ku pun begitu
Trus cintaimu di hidupku
Di dalam hatiku
Sampai waktu yang pertemukan
Kita nanti

khas utk seseorg yg telah ku hancurkan hatinya..
maaf.....oh~

Saturday, April 23

sekali lagi ..

heheheeh...
oleh sebab skrg ni mood aku tgh x menentu...

jadi..
para pembace sekalian...
sila lah bersbr..

anda akan sntiase mmbce post2 yg jiwang2 tahap aku sndr pon kdg2 rase geli...
hahahhahahah




sebut pasal jiwang2..
aku sebenarnya xde la jiwang sgt pon..

rock2 kapak gtu..hahahah



tp sejak2 bercinta ni..
bercinta alam dewasa (umur mmg tua pon) ...



aku mnjadi seorg alien!!!
alien a.k.a org yg berlainan~




heehhehe...
rindu lagi...

rindu lagi..

tp die pon busy...
tggu la nnt die dah anta projek die smua..

kalau still gak x layan aku...
mksd nye ape tu???



hahahhaha
xde la...
yg penting keredhaan kite kan...

insyaAllah...




bile renung2..
jd takut nk hadapi masa akan dtg...

alam keje..
kawin...
anak2..

hidup senang...susah..



hish!!!biar la..
merepek plak ptg2 mcm ni...

bukan reti nk g ngaji ke...
study ke..

kan bgus...
hehehehehe



yg pntg..aku rindu lagi!!!!

hahahahahahah

die tahu ke??

kali ni..

kali ni aku btol terase hatiku yg kau sakiti la!!!!!

huuhuhu..

tp adat la kan..kalau dah bercinta..
aku redha..

kerana aku tgh belajar menerima ape yg die boleh..
ape yg die tidak boleh...

asalkan bnde2 tu smua x memijak kepala aku..
aku sedar die lelaki yg ego nye yg tggi...
mmg biase la...seorg lelaki dgn egonye...
dan aku menerima nye dgn redha..


die jugak ade pendirian yg x boleh di sangkal lagi...

a kate die..a la..
kalau aku kate b pon..tetap a..


it's ok..
baizura sgt kuat...
menangis sekejap pon xpe...
lepas da smua nye...


sbb baizura syg die...

^^

esok menanti...

hah!!!!
ape tuh????


present ape plak kali ni???
adeh...



esk ade presentation pulak...
IHRM pnye subjek..
dr kul 9 smpai 12 dgr2 nye...
silde pon aku lom tmbh lg..heheheh


pemls pnye baizura~



tp aku boleh lagi relax2...

kwn2 aku mesti dah bersedia utk esk...




aku semgt gak td..
tp bile air xde plak kt hostel ni..

aku jadi lemah semgt..

dah la kena tumpang mndi umah org..
hampeh!!!!!!



moga esk Allah permudahkan urusan aku..
insyaAllah...

masih lagi..



org kate...


kalau rindu jgn di simpan2...
tp kalau simpan pon xpeh..

lg bgus...
makin lame x jumpe...
makin bgus...makin rindu org kate...



tp menahan rindu tu kan sakit sgt2 kan...

dgr2 plak org yg kite syg tu sakit...




kesian die...
jauh sgt...
xleh nk jage awk...
maaf...



tp tetap nk kate...
sy rindu awk~~~~~

"you mean everything to me"

Friday, April 22

malam kesepian...

yes!!!

aku tgh kesepian ni..
ditemani nyamuk2 yg x reti nk mati selepas aku dah ridsect satu bilik...
sibuk terbang2 kt telinga aku...
sehingga kan aku mls dah nk amik tahu pasal nyamuk2 ini...



smua nye kerana aku rindu kan seseorg...
hebatnye perasaan bile rindu org yg jauh2 ni...

tp xpela...kite yakin kpd die...
die pasti yakin pd kite...



tika die busy menyiapkan tesis die yg x kesudah..
kala itu la aku keboringan disebabkan tiada lagi asemen yg perlu aku kejarkan...


alahai~~~~

rindu giler ni kt awk..
x puas ptg td dgr suara awk..
mlm ni nk dgr lg..



tp aku tahu die busy wat tesis..




sy xnk ganggu awk..
sy xnk awk terganggu konsentrasi kerana sy..
jauh kt hati sy.. sy nk sgt dgr suara awk...




heheheh
sedih kan??
itu luahan hati aku..


aku sedang belajar memahami hati seorg lelaki yg aku syg...
hahahah


(confirm kena gelak ngan jasni!!!!)
tp xpe..sbb aku xkisah..


haahhaha
sy doakan awk cpt2 siap smua kerja awk dgn jaya nya ye!!!
(walaupon sy tahu awk xde mase nk tgk blog sy ni..)

hehehehe
(agak terase janggal..tibe2 baizura sensitip!!!!)


nk ckp hari2 aku rindu kt die..
nnt takut die boring plak...

so..blog aku la jd mgse kerinduan aku..
dan jugak sape2 yg terbce ye!!!ampun..

Thursday, April 21

yay!!ini yg paling kami suke..


EXAM!!!!!!




yah!!
exam...


suke nye ngan exam...
best sgt~~~~~~



hahahah..
mne de student yg suke dgn exam..
assignment2 tu smua...


xde mkne nye la mereka nk wat kalau x dipkse...


26hb dan 29hb...
tarikh exam kami...


mmg terbaik la..

jauh2...
ade mase nk study...
study nnt mmg sure2 la last2 minit...
nme je baizura...
hehehehhe



utk kwn2 kelas...
gud luck ye korg~~~
(walaupon sbnrnye dorg x bce pon ape yg aku tulis ni..heheheh)



utk kwn2 terbaik aku: jasni, nab, del, mazidah..
good luck ye my dear fren!!!



lg??
nk tulis ape ek?


ntah...
blaja je la kan...
hahhahaha



jgn nnt aku jd mcm ni sudah la kan!!!!
hahahhah


biase nye mcm tu la...
yg paling aneh!!!!

asal nk exam je aku demam..
penyakitkah tu?????


smpai skrg aku xtahu..hehee

hati yg telah kau sakiti...

heheheh...

(harap tiada siapa terpengaruh dgn title post kali ok!!hehehe)



time nk taip entry ni aku tgh dgr lagu tu ler...
sebelum tu ade bce novel best pnye...


best sbb pnjam dr org..
xperlu beli..
hehehehe


tp mmg best pon citer die...
kisah cinta sejati yg byk rintangan nye...


jodoh yg Allah tetap kan tapi kena hadapi byk dugaan demi menduga cinta mereka..


"Allah xkn menduga hambaNya dgn dugaan yg hambaNya x tertanggung"



btol2...
smua dugaan Allah adalah utk kite hambaNya yg lemah..
dan Dia tahu kte mmpu...



bile sebut2 pasal jodoh ni..
terigt plak kt bad..
my dear syg~~~




hehehehe


dulu...
die xde..
skrg die ade...
syg aku...heheheh


penah dulu..
aku penah ngadu kt mama...
ma..boring la xde boifren...


sbb aku ni jenis2 kalau mama aku kate x suke..
mmg aku tolak keras2!!

aku nk mama trime pilihan aku...
dan dtg la en badrulhisham..

malu2 tp berani jugak dtg umah jumpe mama abah...
nice!!!



dan skrg..
alhamdulillah...


die masih bersama aku...
dan aku sntiase mendoakan jodoh kami smpai bile2..


heheheh..


adeh~~~

malu plak rase nye...
citer kt cni...
tp xpela..

sbb aku bangge dpt bad sbg org yg syg aku...hehheh

Wednesday, April 20

perasaan ke"hampeh"an aku...

aduh...

spoil btol la smua bnde ni...
hish!!!!


aku xleh nk post gmbr2 lg..
memory rosak beb!!!!!
aduh..



iye2 td aku nk bukak gmbr2 td...
kami g air terjun..
release tension...

tahu2 memory henpon dah rosak...
aduh!!!!stresssss!!!!



mula la aku jd x tenang dah ni..
smua bnde jd x kena..
ade je...


aduh!!!


td bru release tension..
tmbh plak tension baru skrg ni...

sebel2!!!

mcm mne ek??

beli hp baru???
beli camera dslr?
beli memory bru???



nk cekau celah mne plak wang???


aduh!!!!
no mood!!

Tuesday, April 19

ketika ini...

baru sahaja td berkumandangnya azan isyak..
dah2!!!

g solat sane!!!


heheheh...

kejap2..
tibe2 je aku rase rindu sgt kt my dear lovely pkwe...



aduh!!!

yela...mggu sebelum ni leh la wat xtahu je ngan perasaan rindu syg ni...
busy la katekan..
mne de mase nk igt...


dan ari ni..
smua da selesai..tanpe asemen...

terigt la daku pada dirinye...
baru je aku msg die...


die pon kepenatan jer..
kesian die...adeh!

nk kena siapkan projek bgkel die...
moga2 die sempat la siapkan..
aku sgt2 mendoakan die berjaya...

amin....


dan scrool2 ke bwh td...
tgk gmbr combine kami itu...

ternmpk la atasnye..
dah 7 bulan 4 hari upenye kami ini...
heheheheh


see...
15 hb sembilan!!!

heheheh...
sy akan syg awk ye awk..
selagi awk syg sy...

insyaAllah..