Friday, January 29

long journey ..

aku yg kerinduan pd kmpung halaman...konon2...hahhaha..padahal baru 2 minggu..tp kangen pnye keje..aku jd memaksa gak diriku utk pulang ke meru...selain nk mengepau bapaku..hehehe..ade gak terselit niat lain tu...ish3


perjalanan hari ini bermula pd pukul 3 ptg...lbh ckit la ...sbb g umah wawa..die suh topupkn mak die...naik la aku kereta si jasni kerana aku menumpang die ke btg benar...alang2..tumpang la skali..jimat duit teksi...hehehehe

smpai kt stesen btg benar..panas lak...pulak nye tren baru lepas...adoi...aku sorg2...lame2..penuh satu platform...esk cuti...smua org nk blk kmpung...mmg xreti nk dok umah diam2..asik nk blk kmpg jer...wat pe la...ish3..

oleh disebabkan kepanasan yg terlampau di situ...bahang dan sinar matahari boleh smpai ke tmpt duduk...aku pon wat la keje bangang kt situ..yelah...sorg2...blurr je otak...tiap kali panas...aku bgun dr tmpt duduk..bile dah redup aku duduk blk..bile panas bgun lg...redup duduk...mmg aku menjadi perhatian org la mase tu...sbb aku kan sorg2...pastu wat keje pelik lak tu...

aku kan muka xtau malu...org kate ape tu...muka tembok...hahahah...aku wat selambe je...lantak la aku nk wat pe kan...tu kan public place.so everyone berhak tuk wat ape je...heheheh...bela diri ini...

xlame selepas itu(sebnrnye mmg lame pon aku tggu tren tu..lembab),tren pon tibe utk perjalanan ke rawang..seperti biasa...ayat wajib bile kite naik tren...

"untuk keselamatan anda, sila berada di belakang garisan kuning"

hahahha..mcm biase la...oleh di sebabkan ketamakan stiap manusia, termasuk aku ni...kite2 tetap gak berada di hadapan garisan kuning...kalau leh, nak je tahan tren tu berhenti...ntah pape je...

dan aku..baizura yg sgt kool, telah mematuhi amaran itu..kerana baizura ni menggatal je keje nye...die xnk mati dulu..belum kawin katenye...hahahahha..so..aku tetap beware...lalu aku mmbiarkan org lain yg kt dpn aku tu masuk dulu...




*hah..stesen btg benar..kalau korg dok n9 tau la nme tmpt ni...sama ada benar atau salah...kite pon xpasti...berserah je lah...kah3

masuk2..bygkan la...mase tu baru smpai btg benar..tp org dlm tren termasuk aku.mmg padat giler..sardin dlm tin tu pon ade ruang2 kosong...ini..btol2 xde ruang dan pluang...huhuhu..tp ok la ...aku dpt hujung skali, tepi pintu blah sane nye la..ntah ngan mamat bangla ke ape ntah aku dok berdiri di situ...

aku di tgh2 lautan manusia menghimpit bdn ku sendiri...aku ketepi2..lame2 leh la melepaskan diri...tp tetap jugak tanpa senang lenang utk aku berdiri di situ...tahan la aku smpai ke kl sentral.....yg pelik nye..kan aku kate td dah sempit giler kan..tp setiap kali smpai satu stesen..ade jugak org yg masuk...tp...di sebabkan org yg masuk tu...aku pn mnjd semakin terhimpit...kalau leh kurus xpe gak..aku kuar2 tren tu gemuk je jugak...hahahahah

smpai la baizura ke stesen kl sntral...pada niat ku..aku ingin men'topup' kad sentuh dan jln (touch n go) aku tu...iye2 aku beratur pjg kt atm nk kuarkan duit...tup2..bile aku nk g topup..kt kaunter tu tulis...'sorry..system problem..'alah..mmg kena maki la kaunter tu.nasib baik la ade isi lg kad aku tu......

lps solat asar..aku g la turun..tggu tren ke klang lak..wah..smpai2 jer kt tepi tmpt menunggu tu, aku nmpk tren lalu...adoi..lps.xpe..tggu la jap lg...masih berlagak cool.tggu......tggu...tggu...smpai la satu lg tren..aku dah iye2 beratur..xdpt gak masuk..dpt kaki jer...thhen xleh masuk...aku mengalah lg...xpe..ok lg...ilek la baizura...ko kan penyabar...cool2..kali ketiga pon trn penuh...aaaaaa...aku jerit..dlm hati je la..

oleh di sebabkan ke'cool'an aku...tiga kali aku tertggl nih..so..pas ni.tren dtg..mmg aku xnk ber'cool'2 lg..aku kena ganas...hahaha...mmg aku wat btol..aku x beratur pon...tren smpai jer...aku lari ke pintu...tolak2 org dpn...sbb org blkg aku pon tolak2...so..aku menyalah kan la org blkg smbil2 tu...aku tolak org dpn..smbil berkate.."oii2..korg tolak ni knpe hah...ilek la....slow2.."pdahal..aku la pnye keje..hahahah..kejam2...

berdiri la aku dlm tren yg padat itu smpai ke klang..mcm2 gaya gak aku wat mase tu...haahah...klaka la kalu org rakam..aku msg la epul..si patin ngok ngek..hilangkan bosan...smbil2 msg epul si adk kesygn aku tu..aku pon mengusha die utk mengambil aku di klang...

penat ooooo...mmg kaki aku dah lenguh2 dah..x larat lg nk rebut2..org kt klang tu je...separuhnye je smua nk ke meru..so...mne leh...kena gak epul amik..hehehehe..alasan semate2..huhuhu


tggu la aku si epul utk amik aku.......



*masih sempat aku merakam gmbr perjlnn kami...heheeh..tu tgn epul la tu...

usai azan isyak aku smpai meru....abah lak g knduri...heheheh



selamat la aku ke umah..blk2 bkn cr mak..cr adkku yg kecik.kangen giler kt die..huhuhu..pdhal tujuan utama kangen kt mak.smpai2 umah..tertukar lak...=)

No comments:

Post a Comment