Tuesday, February 22

ok ye puan2 smua!!!

setelah lame tidak meng"update" my blog kesygn...

aku muncul dgn satu tajuk yg agak kepoh ok!!!
heheheh



ari ni..aku nk ajar korg smua memasak plak!!!
yelah...dah mkn sedap2..
kena la ajar korg msk..
msk la sndr ye!!


hahahaah


ok..


Assalamualaikum smua!!

ari ni 'akak' nk ajar korg msk kueh tiaw kungfu!!!
fight2!!hahaahh


mula2..
kacau sebijik telur dgn dicampur sedikit garam, lada hitam..

kacau hingga sebati..(kacau ke pukul ek?)
kemudian..masukkan kueh tiaw..xyah byk2 pon xpe..
mmg gerenti kenyang punya la...

ok..kemudian..goreng la campuran telur dan kueh tiaw tu td...
pastikan ianya btol2 msk tau...kalau x nnt muak plak korg...


dan selepas itu (asik kemudian je...boring!)
masak la kuah nye plak...


mula2..korg goreng bwg putih..sebijik je pon xpe..
bg org2 yg x tahan sgt bau telor..mcm aku...korg letak la ckit halia...
jgn byk2..nnt korg kentut je!!!hahahah


then, bile bwg tu dah kekuningan..
masukkan plak lauk2 korg tu..
mcm seafood ke.ayam je..
pape la..ikut suke korg la...
jgn masuk biawak..ular plak!


then...agak2 lauk2 korg tu dah msk...
korg masukkan la satu sudu tepung jagung yg dah bancuh ok!!!

tmbh air...
letak plak sos tiram...garam.lada hitam atau lada putih...


masak2..kalau ade sayur..
masukkan la...


akhir skali..
tuang kuah yg dah msk didih tu ke atas kueh tiaw yg korg goreng td tu...



siap!!!!


senang x??
nk tgk kueh tiaw kungfu aku???
ayak2!!!fighting2!!hehheh


tu dia!!!!

hahahahha..ok x??
aku xde sayur lain..
bantai la letak kacang pjg...
tp sbb aneh...aku mkn cpt2 kcg panjang tu...
selamat..sedap beb!!!

korg try la...
lagi2 plak try time2 korg tgh byk asemen ni!!!!
hahahahah


selamat mencuba!

No comments:

Post a Comment