Friday, February 11

bukAn selalu ..


what???


bukan selalu??

ape tu?


mcm biase la..
masih lagi citer2 berkenaan hidup aku...

nk menulis kt diary malas..
org kate..kite hidup..
kena la seiring dgn teknologi2 yg ade...


dulu menulis..
sekarang menaip...
walaupon x private sgt...
tp ok la..wat pelepas tekanan2..

sbb...kalau kite xleh lepas melalui perckpan..
kite boleh try plak dgn penulisan...


aku pon meng"apply" kan bnde tu kat blog ni..
xtahu la kalau2 ade yg bosan kan..
tp xpe!!!

ade aku kisah??hahaha
janji aku dpt menulis..


(mukadimah over plak!!)




tp mengikut tajuk di atas...
bukan slalu pon aku intro bnde2 merepek kan???
heheheheh(ke selalu ek?)


citer sebenarnye begini...



pd satu hari..
ibu kpd baizura dan adik2nye..
slh2..abah kpd baizura dan adik2 nye..


telahpon mmbuat satu keputusan muktamad!!


apekah?


mlm minggu..kite wat bbq!!!
(sebelum tu..syg aku ade tnye gak..xwat bakar2 ke?)

tup2..upe2nye abah dah plan..
aku pon baru tahu...

yeah!!
aku dan adik2 yg mmg kuat mkn..
mcm biase la..hepi!!!

aku bygkn kerang2 terbakar tu.
my favorite tau!!hehehe



tp..
malangnya...
xde pon kerang..
abah kate..kerang dah pupus kot..
(padahal bukan musim nye..)heheheh



so..xdpt la..
kami bakar la ape yg abah beli...
ikan keli ngan ayam jer...

ok la tu kan...

tapi..mase mula2 bakar2 tu..
abah ngan mama xde..
g kenduri umah blkg..
maka kitorg seadik beradik je la yg bertungkus lumus...
mmg terbaik la..


tapi..
mcm biase la...
yg wat..aku ngan epul..
si tiga org..tinggal mkn...

hampeh tol!!!
tahu mkn jer..hish!
nasib baik adik2 aku gak...
tp tetap sebel...

ikan dan ayam adalah pd takat beku pd masa ianya hendak di bakar...
kerana...kami lupe nk kuarkan dulu sebelum bakar...
mama letak kt peti ais belakang.mmg beku habis!!!
ikan2 yg siap di bakar...mmg bengkok...
sbb ikan tu minum air parit jer..
x minum susu...hahahhaha
kesian adik..mama g kenduri...ko bosan ye??hahahah
menunggu abg dan kakak nye bakar ayam nagn ikan...
x terbakar2..sibuk hidupkan api ngan arang tu...ampun dikk...hehehe
eleyh epul..poyos benar kamu ni...
dah la pakai kain...
ape jer...igt nk isyak kt ctu...
x jugak..hahahha

tu die...gmbr2 yg dpt aku rakam...


selain aktiviti2 mmbakar...
aku jugak ade wat aktiviti2 lain...


meng"test" kamera hp aku...

mula2:


lepas tu:


baru la nmpk muka epul yg bersungguh2 mmbakar ikan...
heheheheh


bukak night mode...
bru gmbr ok...
aku lupe...hp aku masih kategori middle canggih la...
hahahahah



so..
ape yg bukan selalu???
mmg bukan selalu pon kami wat mcm ni..


mama kate..
kalau nk wat..tggu smua ade...



yah!!!
aku balik..
bru la abah ngan mama wat...
plan nk wat pe...


mmg ok sgt la!!!
sbb tu kitorg syg mama ngan abah...
anak2 sentiase di biase kan utk same2...

alhamdulillah...



bak kate game tu..
"one happy family!"

No comments:

Post a Comment