Saturday, July 23

inilah yg terjadi..

hari yg indah!!!
sesungguhnya hari2 adalah yg terindah selagi kite igt utk bersyukur ke hadrat ilahi kerana kite diberi peluang utk masih bernafas di atas muka bumi ini!!!!



correct mukadimah tu!!!
heheheheh







hari ni(jumaat td)..
planning2 nk g klang sat...


epul mintak streamyx pulak..
die kate mama bg pasang...
ye xpela...


aku tggl nk uruskan..
planning aku ni plak sorg2..
duduk je dlm otak aku sndr..tp x bgtau kt ipin..
nk mintak tolg die anta aku...




dan nasib aku 'sgt baik'!!!
hahha..bgun2 tdo..ipin dah pegi keje!!!!!
ala...tu la..belagak lg..xnk bgtau die awal2 knpe..
simpan la sndr2...hish3..





ye xpela..mgkin leh apply online..
try la bukak tenet..
cr pasal streamyx..
bce pnye bce..
upenye yg dah ade fixed line je leh mohon online..
ala!!!
mls nye nk kuar..



tp dah jnji ngan epul ni!!
nk g register..


maka aku pon msg la ipin..
mintak die blk tghr...
anta ke klang sat...



ayat best aku: ala...kejap je!!!

die pon ok je la..





naik moto bru..
kami pon bergegas ke klang..
sbb jap lg die nk g keje smula..




smpai2..
mintak pertolongan org di dpn itu..



aku:sy nk pasang streamyx kt umah..tp xde talian tetap lg..(x sempat2 org tu nk tnye pon..hahahah)

org tu:oh!!!isi borg ni..pastu tekan butang B..

aku:hah???

org tu:tekan butang B yg tu ha..(sambil menunjuk ke arah kiri ku..)

aku:oh!!!!(senyum dgn senyuman yg menawan..hehehe)


.........


aku:eh jap..pendaftaran hari ni xyah byr ape2 kan???(gelabah semcm plak!!!sbb aku x bwk duit byk pd ketika itu..ade RM26.60 je dlm wallet gabak aku tu..)

org tu:yg tu sy x pasti..cube tnye akk ni..(sambil menunjuk akk sebelah die...)

..........

aku:kak..kalau daftar ni xyah byr pape kan???masuk first bill nnt kan??

akk: ye2!!!masuk bill...(jwb akk itu smbil pndg tmpk lain..die mmg busy giler dok dpn tu...hish3..cian die..)





aku:yes!!!hehehe..aku x bwk duit byk ni..heheheh(berbicara dlm hati jer..)





maka aku pon mengambil borg yg diberi dan mula mengisi..
cr tmpt nk isi borg...ade nmpk satu meja tggi...



hah!!!ctu!
cr2 pen..xde lgsg la!!!lor...
npe x sediakan pen!!!


tp aku kan wanita yg bijak..heheh
bwk pen dlm wallet gabak aku!!!
yes!!!muat smua bnde nk masuk...cume xleh nk muat laptop je..hahhahah





guna la aku pen comei tu...berwarna kuning berdakwat biru...




mula2 isi..
semgt!!!!isi la name aku..smua2 yg di mintak..


tp die pnye borg tu mmg mendera aku yg rabun ni..
aduhai...dah kena kecik besarkan mata...


dah la byk giler nk kena isi!!!
aduhai...nk ngis aku sorg2 kt dlm tu...


ipin plak sempat lagi die g kedai moto...
cr die pnye side mirror moto tu + stand moto..





aku tetap sbr...demi streamyx..
oh!!!





dan aku mula terperasan..
lor!!!nk bukak talian tm kena sertakan bil letrik ngan bil air ke??
adeh!!!mne nk cekau ni..

xpe2!!!isi dulu..
abis isi..
aku g tnye blk..



aku:ni smua ni perlu ke???

abg yg di ctu: xyah2...ic je..

aku:btol ni ic je???setem hasil ni???

abg yg di ctu:xperlu2..tu smua masuk bill...



aku kagum!!!smua2 die nk masuk bill..
elok benar la tu...hehehehe




dan maka aku ni baik sgt..
kuar la jap..g fotostat ic aku..
nk senangkan org tm tu nnt...



lepas blk smula ke tm point tu..
aku cepat2 tekan butang B...
yes!!!Dpt no..2089..no keramat tu..(mcm mne aku leh igt ni???hahahaha)






tggu pnye tggu...
dekat sejam lbh gak..
bru la giliran aku...




smpai giliran...dpt plak abg kt kaunter 8 yg ujung tu...
hehehehheh





yes!!!
suke...huhuhu




peramah sungguh abg ini...
senyum jer..



ckp pon lemah lembut..
mmg terbaik..



same2 la kami mengkey in kan maklumat aku...
tnye itu ini..

mcm lme kenal plak kitorg ni kan..
ok la tu...heheheheh




dekat setgh jam lebih gak aku duduk kt ctu...



bru la setel...
setel pon..mase tu masih lg ade bnde tertggl upenye..
die x tulis lg no tepon umah aku tu...
cian die..

dan2 la mase tu jugak server down!!!
alahai..




dan akhirnye..
die jnji die akan kol ptg ckit..
utk bg no tepon...





aku x kisah pon..
on jer...hehehehe




dan dua kali die kol..
aku xdpt agkt..sbb x dgr...




dan kali ketiga...
cepat2 aku agkt...
berjaya!!!dpt la no tu...



dlm tepon pon die ramah sgt..
bgus!!!!hehehhe!



tertarik aku pd die yg dijadikan sesopan itu..
aku mengkagumi ciptaan Allah ...itu saje..















sesungguhnya jodoh pertemuan di tgn Tuhan..
hehehehe!

No comments:

Post a Comment