Friday, May 7

sejak dua menjak ini ...

alahai...oleh sbb kami ingin menimba pengalaman dan kepenatan sementara dunia masih ade....kami telah pon mendiri kan satu perniagaan kecil2 kecilan....



mcm aku citer sebelum ni....actually...kitorg jual burger yg amat unik...sbb nye..burger kitorg x pakai burger ramly yg bulat2 tu...kitorg pakai burger mat salai....sedap la dorg ckp...aku x suke sgt mkn burger2 ni..jd aku x penah rase pon...hehheheheh



hebat x????




kami rase...x cukup tu kalau setakat jual burger jer....maka...kami pon menyediakan pelbagai menu pilihan rakyat malaysia...dan jugak di luar malaysia....sebab kt kolej kitorg ramai mat2 gagak..dan jugak minah2 merpati...hehehehh

menu2:

  • bonzar ayam, daging, salai...amat lazat kate mereka....sila la cube...hhehehe
  • nasi lemak ibu tersyg....tp aku la yg masak...ehehhehe
  • buah2 buahan....amat segar beb...panas2...mkn tembikai, honeydew, mangge, jambu batu,nanas, banana....tu je aku igt...heheheh
  • xlupe jugak pisang goreng,keledek,sukun...kalau ade..ade la...
  • rojak buah jugak tidak ketinggalan...
  • chicken chop pon ade dik...alahai,,,sgt enak...heheheh
  • air2 jus...sgt segar..hehehehe..blanded pon ade tau....
  • dan yg akan dtg..dadih buatan si teruna seorg..hehehehhe

esk2...aku amik gmbr2 satu2 menu..aku tolg post kan utk sape2 yg berminat yer....heheheheh




oleh sebab kerajinan aku yg tggi...hehehehe...di bwh ini adelah senarai keje2 aku sepjg perniagaan kami....

  • bgun2 tdo....potong buah...sediakan la ape yg patut...buah...sayur2...sos2...smua la...kena pastikan smua kena ade...kalau x, x jln la bisnes kami...
  • msk sos prosperity..ape tu???sos lada hitam kami yg sdap aroma bau nye....ape rase???black pepper la kan...heheheh
  • jgn lupe lak nasi lemak aku....hish2...kalau ade nasi lemak..kena la msk smbal...nasi die kan...penat ooo...smbal tu ha...lame benornye ha nk msk...huhuhu
  • pastu..g jage burger x lupe gak....penting tau aku utk di sane...hehehehe
  • agkut2 brg...bwk blk umah..ade yg tgl...alhamdulillah...masih selamat....
  • blk2 umah...kena la kemas umah kan...aku rimas bnde2 bersepah ni....dulu...semggu sekali sapu umah...sekrg...xleh...kena sapu 10 kali sehari...bpk giler bersepah...mcm2 jenis smpah ade...habuk2...rumput2 la..ape la...rmbut...bpk byk...agak nye dorg ni wat keje smbil potong rmbut agak nye...tp di jamin mknn kami tnpe sehelai rmbut ye...hehehehe
  • then...x lupe gak...nk kena basuh perkakas2 yg kotor...fuh...ari2 aku tu yg basuh....hehehhehe...jamin kebersihan yg hakiki..hehehheh
  • bsuh kain lap pon keje saye gak....kalau x cuci...geli la kan...aku pon nk cuci kena btol2 cuci..geli oooo...sbb ade minyak2 kan...ehhehehhe

bygkn la...byk nye keje...tu yg kena lupekan blog kesygn sementara....FB aku..jgn tnye la...last friday...this friday bru aku on....



ni pon sempat on sbb kitorg pulang awal ari ni...tp aku tetap gak penat...sbb aku bru jer kemas2 dpn....bsuh ape yg patut seperti yg tercatit di atas....sapu umah...byk rmbut..rimas2...rumput po ade...hish3...




pasni...xtau la aku sempat nye bile..sedih2...heheheh



mase tuk diri sndr pon aku x sempat oooo...giler la...ni pon...ngantok2 gak...aku gagah kan utk blog kesygn...dan jugak umah kolej kesygn....praktis nk jd mak ni...ehheheheh



so...kesimpulan di sini..aku penat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!eheheheh

No comments:

Post a Comment